Alla inlägg den 6 januari 2011

Av julia sofiia johansson - 6 januari 2011 20:45

på förra inlägget om frågestund/veckans blogg. så det får väntas till nästa vecka antar jag.

på tisdag börjar även skolan... inte så mycket att längta efter förutom klassen ! det är några man har längtat efter hela lovet. första dagen den 31 maj vi träffades, hade lite prat men även annat med klassen så kände man att denna klassen kommer bli bäst, så känner jag även idag med. vi har kul på lektionerna men även på rasterna, alla är goda vänner, ingen borde känna sej utanför eftersom alla sitter ofta i en klump på rasterna. volleyboll turneringen var superduperultra bra. vi tjejer fick ju höra av våran idrottslärare att vi var jättebra, det sa han att han kunde säga från första början på dagen. nu är det inget jag ångrar, första dagen på sommarlovet trodde man att man skulle sakna förra klassen enormt mkt. visst jag saknar de fortfarande men inte lika mkt som man trodde. men ser ju oftast alla i skolan så det är ju rätt lugnt. åsså måste jag säga att jag saknar fotbollen enormt! är skit sugen på att spela, men det börjar ju inte förens efter sportlovet. så får vänta ett tag. men detta inlägget var kanske inte ett så viktigt inlägg, men jag kände att jag behövde skriva av mej lite om 6H/7B. allt man har gjort är underbart bara med er ! men nu ska jag inet tjata om det.

jag har precis ätit, men även bakat chokladbollar. tog inte kort på bollarna men på alla ingredienser eftersom jag hade tänkt att skriva upp receptet till er läsare om man nu inte redan hade det, det är nog ganska klart att man her det med jaja, här kommer de:


  

100g Margarin/Smör.

3/4dl Socker.

1msk Vaniljsocker.

2-4msk kakao(beroende på vad man tycker).

2,5dl havregryn.


  • Vispa med elvisp eller förhand smör, socker & vaniljsocker poröst.
  • Vispa sedan i kakaon och havregrynen.
  • sedan rullar du bollar som du sedan kan doppa i kokos, pärlsocker eller strössel. spelar ju ingen roll, vi tog pärlsocker och jordgubbsströssel det var super gott!

men nu ska jag fortsätta packa lite inför helgen, ha det super!

Av julia sofiia johansson - 6 januari 2011 17:45

på min förra blogg som jag inte riktigt har tagit bort än. den heter www.dentuffaochcoola.devote.se . undrar även här om ni tycker att jag ska starta någon slaks tävling, som tex frågestund eller som typ veckansblogg. men ska det vara något sånt så vill jag att ni är aktiva och anmäler er/frågar frågor. så vad tycker du? ska jag ha de eller inte?

komentera inom en timme, så har jag bestämmt mej om det blir någonting! ha det bra. kommer ett vanligt inlägg senare!

Av julia sofiia johansson - 6 januari 2011 11:04

denna morgonen kollade jag ut genom fönstret och såg oväder i luften, de yrde värkligen ute. men nu har det lugnat ner sig lite som tur är. ganska trött just nu. men jag piggnar nog upp sen! idag blir en lugn dag. ska nog börja packa inför helgen lite, se vad som är kvar att packa i imorgon tror jag. men nu ska jag fixa ny musik på MP3n och lite spel till DSet. ha det super bra nu. hejdå.

Tidigare månad - Senare månad

om mej&mitt liv♥


upp och ner, ner och upp, så äre att vara den man är.♥

veckans fråga♥

hur mycket betyder din blogg för dej ?
 Allt !
 Ganska mycket.
 lika mkt som allt annat gör.
 inte så mkt.
 Annat...

frågor ♥

4 besvarade frågor

tyck till eller bara säg hej :)

alla mina dagar♥

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011
>>>

alla mina inlägg♥

arkiv♥


Ovido - Quiz & Flashcards